En tankeställare - föreställ dig att du kommer att dö om 3 månader...

Är halvvägs igenom Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! och den är verkligen inspirerande. Hon delar med sig om ett tips som jag tycker är ypperligt - därför har jag tänkt dela med mig av ett tips hon sa.

Du har fått ett avgörande besked - du har 3 månader kvar att leva. Dem kommer du förmodligen göra väldigt värdefulla. Det här är en övning som är värt att tänka på redan nu för att göra ditt liv mera värdefullt!

1. Fundera över hur du skulle vilja leva dessa sista månader av ditt liv

2. Vad är viktigt för dig

3. Vilka människor och vilka relationer är viktiga för mig

4. Finns det ngt/ngn som du idag lägger mykt tid på som du eg. skulle vilja välja bort?

5. Vilka saker är eg. väsentliga?

6. skulle du arbeta?

7. Skulle du resa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0