Pesto

Jag veeet, jag är lite efter. Men jag har liksom aldrig fattat grejen med pesto. Dietisterna på Matvett förklarar så fint vad det är:





"Pesto är en blandning av olivolja, basilika, pinjenötter och parmesan. Att man använder pesto i matlagning handlar i huvudsak om att vi är många som tycker att det är ett otroligt gott livsmedel! Pesto är väldigt energirikt eftersom det innehåller olja, men det bidrar till största del med enkel- och fleromättat fett som i rimliga mängder är bra för vår hälsa. Om pesto inte fallit dig i smaken, så mixa ihop en gegga av kryddor och örter som du tycker om och bred på fisken."


Själv har jag aldrig faktiskt ens provat pesto men jag borde nog göra det... Har ni något gott recept att dela med er förutom pastarecept? Tycker nämligen pasta är tråkigt, hehe. :)

Kommentarer
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Världens godaste pestorecept finns någonstans i min blogg :) Går inte att inte älska ;)

2011-08-06 @ 21:16:53
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0