Sommarpratarna

Har just kollat pa sommarpratarna, ja kollat, inte lyssnat. Finns pa SVT play for er som undrar. Jag ar helt stalld. Det finns sanna otroliga personer dar ute som liksom staller upp pa en timmes talkshow och de blottar liksom ut hela sitt inre. Otroligt modigt av dessa oppenhjartade personer. Jag ar helt sald.

Trodde att detta sommarpratstitttande bara skulle ta en timme men det tog typ hela formiddagen. Har kollat upp vissa av pratarnas bocker och filmer. Kollade bla pa Nahid Persson Sarvestanis dokumentar om Iran och Irans forra drottning. Berorande.  Det har dessutom tillkommit en bok i min "att-lasa-lista": Nextopia (livet, lyckan och pengarna i förväntningssamhället), skriven av Micael Dahlen.

I ett av avsnitten sa var aven Mat-Tina med och gastande. Jag fullkommligt avundar denna glada och sprudlande person. Livsnjutare ut i fingerspetsarna. Hon, till skillnad fran manga andra, bidrog inte med sa mycket tungt och djupt snack men delade liksom anda av sig sjalv. Det ar bara san hon ar helt enkelt tror jag: lattsam och ganska bekymmersfri (savitt jag vet). Hon ar en av mina forebilder. Vem ar din forebild?

Nagra av mina forebilder


Mat-Tina



Aftonbladets harligt glada halso-bloggare Anna.





Goa & glada Gunde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0