Bitterfitta? Jag?

Var ute och promenerade nyss. Började tänka på hur man beter sig. Hur man lever. Ja, typ hur man andas. Har på sista tiden kollat runt på en hel del bloggar som präglas av lyckliga, framgångsrika, stilsäkra, moderna, familjära, vackra, hälsosamma & njutbara liv. Liv som vi alla är ute efter. Kan de verkligen vara så där superlyckliga och supertillfreds med allting? Känner mig som bitterfittan Mia Skäringer just nu - no offence mot den coolingen men bitter är hon mot alla Sveriges (framgångsrika) kvinnor. Så hur ligger det till undrar jag? Är de så där avundsvärt lyckliga eller är det bara så de vill vara? För i bloggar kan man ju, trots allt, endast visa upp sina förträffliga sidor om det är det man är ute efter. Ytligt folk, tänkte jag där jag traskade på i spåret som en tillfällig bitterfitta.

Men så slog det mig att jag faktiskt tycker om att läsa just de här personernas bloggar (och de börjar bli många nu). En ny tanke poppar upp: klart att de har sina dåliga dagar de också, men de kanske bara väljer att skippa att tänka på det? Vad är det för mening med att säga hur sur, ful och olycklig man är för tillfället? Man kanske gör någon låg-självkänslotjej därute lite glad men man gör då tamejfan inte sig själv glad. Och man har väll, egentligen, en blogg för att tillfredställa sig själv? Det är ju ett sätt att lyfta sig själv. En sån där "Jag-är-bra-bok" ungefär. Har man en dålig dag så kan man i alla fall ta sig en titt i bloggen och bli på bättre humör när man tar sig en titt på bilderna i från kräftskivan eller videobloggen då du och din bästis var ute på den roligaste shoppingturen ever. Ja ni fattar poängen. Jag tänkte säga förlåt. Förlåt att jag blev en smutta bitter (fick mig möjligtivs en släng av "jag-känner-mig-inte-tillräckligt-bra-syndromet) och kallade er goa & glada personer för ytliga. Fortsätt och inspirera och gör sådant som förgyller er dag & gör er lyckliga. Era glada bloggar påverkar mig - det är ju just därför jag läser dem.


Sprid glädje :) It makes me happy!

Kommentarer
Postat av: Fishis

Hej! Jag tror att alla känner igen sig i din text, jag gör det iaf :)



Jag hoppas att det börja växa snart, det stod 20 dagar på ett fröpaket... annars ge jag upp :P

2011-07-26 @ 22:32:21
URL: http://bloggfisken.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åh, tack för din fina kommentar! Det värmer verkligen ska du veta! :D

2011-07-27 @ 00:05:24
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha, vilket härligt inlägg! Alla har nog en liten bitterfitta inom sig som man tar fram då och då ;) Vissa vill bara inte skylta med det på bloggen :P Jag är ofta bitter gällande mitt jobb (som sjuksköterska) där man dagligen möter på orättvisor... (mot sig själv och andra) Svär om det i bloggen emellanåt men som den livnjutare jag är, är det ju roligare att skriva om annat :D Dessutom är det ju lite problematiskt det här med blogg och tystnadsplikt xD Det går inte så bra ihop ;)



Men måste säga att du är jävligt modig som är ute och reser sådär ENSAM dessutom! Jeez, du måste vara värsta powerkvinnan! Det var ju liksom ingen sol-och bad semester heller ;) Vilka minnen för livet du kommer ha med dig när du kommer hem sen!

2011-07-28 @ 02:42:31
URL: http://lovelylovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0