Hur du blir på bättre humör

If you are feeling down går att ändra väldigt lätt:

* Sjung en av dina favoritlåtar, det är ju ganska svårt att vara sur när man sjunger högt i allra högsta hugg.

* Annars kan det också räcka med att sätta på en bra sång

* Håll en glad tanke i huvet (t ex ett minne av husdjuret som gjorde något kul)



Lille Puttis



Min egen glada tanke som alltid får mig att skratta:

Min fd hund Turbo låg i sängen ihop med min andra hund Putte och de hade någon slags "allsång på skansen" (aka allsång i pappas säng). De vovar och ylar alltså hejvilt men till sist tröttnar de på det och coolar ner. Efter typ 2 minuter av tystnad skäller Turbo till, utan någon som helst förvarning och utan någon som helst anledning?! Och lilla Putte som typ gått in i något slags lugn och ligger mitt i sängen blir så skrämd av det plötsliga skallet att han bokstavligen flyger upp i ett hopp och ramlar av sängen. Såg så sjuuuuuuuukt kul ut. Jag höll på att dö av skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0