Listan

Alltså, idag vill jag hylla det här med att skriva listor. De är så bra, med dem ser man ju till att hålla huvudet på skaft liksom. Jag skriver:

1. Kom-ihåg-listor
2. Att-göra-listor
3. Inköpslistor
4. Hälsolistor
5. Detta-vill-jag-göra-listor

Tänkte dela med mig av min nuvarande "detta-vill-jag-göra-lista". Tycker det är bra att skriva dem, då fattar man verkligen vad man själv är ute efter liksom får lite perspektiv. Denna listan är dock inga långsiktiga mål: det är sådant jag vill göra inom en snar framtid.



Den här boken finns i min önskelista!



Håll i er, här kommer listan:

Ideér:

* Äta olika frukostar varje dag i en vecka (kräver förberedelse) och lägga upp på bloggen. - Äter alltid samma frukost annars

* Åka tjejvasan

* Börja sjunga i medborgarskolans kör till hösten - Aldrig sjungt i kör förut

* Handla matvete/bovete/korngryn som är producerat i Sverige och inte ris som kommer från typ Kina.

* Sy om min blommiga klänning. Göra den kortare och rak och sy in den under bysten.

* Sy om zaratopparna. Tighta till med resår under bysten.

* Beställa sportkläder från Kalenkij & hi-tec

* ta coola foton då jag:

- Hoppar i regnet med ett paraply

- inslängd i en telefonkiosk med massa andra människor (vi ska vara väldigt ihoptryckta)

- I en hästhage tillsammans med en fin häst iklädd långklänning + stråhatt

- Jag åker längdskidor

- Jag springer med ballonger (soligt)

* sätta upp massa post-it-lappar på spegeln, vilka det står härliga, roliga & snälla citat/budskap på.

* Göra en stor anslagstavla och sätta upp i mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0