Sveriges radio vet var kilona tar vägen...

Har lite Sverigeabsinens just nu, passade därför på att lyssna på programmet Alltinget (SR) där folk ringer in och frågar de mest random frågorna och så sitter det några kunniga experter där och besvarar (koko)frågorna. Det dök iallafall upp en fråga som jag tyckte var lämplig att publicera i bloggen. 


FRÅGA
: "Om jag går ner 10 kg i vikt, vart tar då kilona vägen?"

Svar: "Man eldar upp det. Likt vedträ i spisen. Det blir värme, gaser & aska. Vi är som en stor brasa:

Det bildas koldioxid - andas ut

Det bildas vatten - kissar/svettas ut

Det bildas aska - det bajsar vi ut"



Hoppas det gjorde er lite klokare :)


Kommentarer
Postat av: hanna ♥

tack så jättemycket! glad du gör mig! :D

2011-07-19 @ 16:15:49
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: Fishis

Det var en annorlunda förklaring måste jag säga... ;)

Sv, tack för din fin fina kommentar på min blogg! Det värmde :)

BLOGGFIRREN-äter fisk för fulla muggar :)

2011-07-19 @ 22:05:38
URL: http://bloggfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0